CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, March 25, 2012

BeriKaNLaH aKu CiNTa..



"Tuhan berikanlah aku cinta.. dan aku.. akan membalasnya dengan memberikan ukiran senyuman di bibirnya walau dalam keadaan yang tidak menyenangkan..
Tuhan tunjukkanlah aku cinta.. Dan aku.. akan menghadiahkan kebahagiaan kepadanya.. andai kata hampir gugur di pertengahan jalan.. akan ku kukuhkan kebahagiaann untuknya..
Tuhan sampaikanlah aku cinta.. cinta yang terindah untuknya.. agar dia mampu menerima seluruh cintaku di segenap hatinya..
Tuhan berikanlah aku rindu.. akan aku menghiasi hari nya dengan setiap tingkah ku.. sekalipun ada yang menghiris.. tetap akanku hadapi..
Tuhan sampaikanlah rinduku.. agar dia dapat merasakan rindu ku ini.. agar nanti dia mampu menghadapi liku2 hidupnya bersama hembusan rinduku..
Tuhan berikanlah aku serikandi daripada kaum ADAM.. agar aku mampu merasakan keindahan bersama menghadapi setiap kehidupan di dunia.. dan juga yang dapat memimpin tanganku ke syurga..
Tuhan berikan lah aku kasihMu.. agar nanti aku mampu menghadapi hidupku andai sudah tiada lagi yang terbaik buatku.. Tuhan terimalah aku.. hingga nanti aku berada jauh di bawah.. bawalah aku menghadap Mu.."


mencari teman hidup bukan hanya untuk kehidupan di dunia.. malah ia juga untuk kehidupan di akhirat.. bersama dan bercinta untuk suatu masa yang lama juga tidak menjamin pengakhiran di jinjang pelamin.. usaha yang ada mampu menabahkan hati menghadapi segala situasi.. andai ditakdirkan jatuh di pertengahan jalan.. maka akan tetap jatuh.. bersedia menghadapi tatkala hati tidak sggup.. Dan Tuhan.. telah menetapkan setiap pertemuan dalam kehidupan.. andai terjadi perpisahan.. maka terjadilah pertemuan yang baharu.. 



"Jika anda mencari wanita yang cantik.. itu bukanlah saya..
Jika anda mencari wanita yang bergaya.. itu bukanlah saya.. 
Jika anda mencari wanita yang kaya.. itu juga bukanlah saya..
Jika anda mencari wanita yang solehah.. itu juga bukan saya..
Jika anda mencari wanita yang ayu.. itu juga bukan saya..
Jika anda ingin mencari wanita yang baik.. juga bukan saya.."


"Tetapi jika anda mencari wanita untuk dibimbing.. itulah saya..
Jika anda mencari wanita yang sanggup ada di susah dan senang.. InsyaAllah itulah saya.. Jika anda ingin mencari wanita yang mampu menemani hidup di dunia dan akhirat.. InsyaAllah itu ialah saya.. Bimbing lah dan berikanlah ilmu agama kepada saya.. walau siapapun anda.."

No comments:

Post a Comment

comment :